RUČAK

PRENOSIVI RUČAK ZA POSAO ILI ŠKOLU


Ako želimo što kvalitetnije jesti uz ograničenja koje nam pružaju svakodnevne okolnosti, ovako pripremljen hranjiv i zdrav ručak možemo ponjeti od kuće kad nismo u mogućnosti pojesti kvalitetan ručak na radnom mjestu ili kad sportaši imaju naporan raspored škole i treninga i nemaju vremena pojesti ručak kod kuće. Ako se staklenka ili plastična posuda nose uspravno, možemo dresing uliti prvi da ostane na dnu ne dodirujući povrće ili se može nositi u zasebnoj posudi.Tko drži do svog zdravlja i kvalitetne prehrane, neće se ustručavati ponjeti na posao, fakultet, školu ili trening ovakvu vrstu instant obroka u staklenci ili plastičnoj posudi u kojoj će biti zastupljene integralne žitarice ili drugi izvori sporootpuštajućih ugljikohidrata, razno povrće, sir, tofu, tvrdo kuhana jaja, meso, sjemenke ili orašasti plodovi i drugi visoko hranjivi sastojci.
Prije samog jela staklenka se okrene i dobro protrese kako bi se dresing promješao s ostalim sastojcima i ako postoji mogućnost, sadržaj se istrese na tanjur.


RUČAK ZA SPORTAŠE PRIJE VAŽNIH NATJECANJA


Ovo je jedan tipičan primjer „clean eating“ sportskog obroka koji sadrži cjelovite žitarice (kvinoja u ovom slučaju), pečena pureća prsa, rajčicu i zelenu salatu te avokado kao odličan izvor zdravih masti (poput maslinovog ulja), sok limuna.


AIOLI- za gurmanska opuštajuća druženja


Meni najdraže jelo za obiteljska ili prijateljska druženja potječe s juga Francuske i može se pripremiti od raznih vrsta kuhanog povrća + riba kompaktnog mesa kao npr škarpina ili repići škampa + tvrdo kuhana jaja, a glavni šarm jelu daje aïoli umak napravljen od majoneze od maslinovog ulja i sitno nakosanog češnjaka. Kako se ovo jelo najviše jede ljeti, obično se servira uz rashlađeni rosé.


ZDRAVA SALATA OD SIROVE CIKLE, MRKVE, CELERA, ĐUMBIRA


Vrlo zdrava salata koju možete napraviti od raznog gomoljastog povrća kojeg ogulite, operete i naribate (najlakše u multipraktiku) te začinite s dresingom od maslinovog ili bučinog ulja, octa ili limuna , soli i senfa ili čak malo majoneze da „zaokruži“ tj omekša okus. Vrlo je prikladna kao predjelo, prepuna vitamina, minerala, a intenzivne boje ove salate dolaze od biljnih pigmenata koji ujedno svjedoče prisustvu velikog broja antioksidansa. Mogu se nadodati čičoke ili neki drugi gomolj, a đumbira treba staviti umjereno da ne bi bilo preljuto.


Maneštra


Maneštra je poznata kao tradicionalno istarsko jelo ali je prisutna također i u primorskoj kuhinji. Iza naziva maneštra krije se varivo kombinirano prvenstveno od grahorica i suhog mesa.
U ovo jelo se može dodati kukuruz, krumpir, mrkvica, rajčica i razne divlje jestive trave, a prekrasnu aromu mu daje koromač ili kopar.
Neodoljivu čar maneštre otkrila mi je u djetinjstvu strina Marija Žic-Tolonarić iz Punta (otok Krk) i pokušala sam rekonstruirati po sjećanju i okusu njenu maneštru u modernijoj,
skraćenoj verziji gdje koristim ponekad i konzervirane namirnice, a ponekad i raštiku koja se nije koristila tradicionalno za maneštru, ali se prekrasno uklapa u ovo jelo.
Vegetarijanska verzija je također odlična.

Vidi recept


Moji omiljeni recepti

Doručak

Ručak

Večera

Desert