Prestanite jesti malo svega

Prestanite jesti "Malo od svega"!

Frankofona web stranica Zdravlje Priroda Inovacije (SNI), u uskoj suradnji s Istitutom za zaštitu prirodnog zdravlja (IPSN), http://www.ipsn.eu/, okupljaju liječnike, naučnike, naturopate, nutriterapeute, nutricioniste i ostale terapeute s drugačijim pristupom od konvencionalnog. Naglasak je na stare isprobane recapture ili nove, ali naučno potkrijepljene i dokazanog djelovanja, bore se za etičnost unutar svojih struka i šalju newsletter koji prima više od 850 000 čitatelja što ga čini najčitanijom objavom o prirodnom zdravlju u frankofonom svijetu.
Neka vas ne šokira vječito revolucionarni i progresivni francuski pristup, u ovom slučaju u borbi za prirodno zdravlje, a koji se odnosi, naravno i na prehranu, čemu će biti posvećena pažnja na blogu Neo Nutri Sapiens-a.
“ Jesti malo od svega najsigurniji je način da si pokvarite zdravlje“…. kažu naši francuski militanti. Pročitajte o čemu je riječ:

Ako ste tipičan moderni potrošač , sklon kupovanju hrane u supermarketima, oprez s ustaljenim receptom za zdravu prehranu
"Jesti malo od svega" jer to može biti dobar način da si pokvarite zdravlje.
Hrana koju danas nalazimo u trgovinama (uključujući i organsku), postala je toliko neuravnotežena u korist nezdravih proizvoda,
pa ako jedete "malo od svega", zasigurno ćete postati predebeli, preumorni, ili previše nervozni, a možda se i razbolite.
Pravilo je u stvari da treba jesti što više dobrih stvari, a što manje loših. To možda zvuči jednostavno, ali nije uvijek lako provesti u djelo.

Marketing stručnjaci plaćeni su da vas potiču na kupovinu

Imajte u vidu da za svaku vrstu čipsa, bombona, slatkih pića, postoji jedan ili više "brand menađera " koji rade od ponedjeljka do petka (a možda i subotom), tijekom cijele godine, i razrađuju taktiku na koje načine da kupite više njihovih proizvoda.
Takvi brand menađeri završili su poslovne škole, te su pod nadležnošću svojih "vođa grupe" koji opet spadaju pod određene marketinške direkcije.
Na kraju, postoje deseci, a često stotine mozgova koji kroz puno radno vrijeme proučavaju "ponašanje potrošača" s ciljem da pronađu vaše slabe točke.
Oni raspolažu s preciznim znanjima koja boja, tekstura, miris, okus, ambalaža (oblik, ilustracije, materijal) djeluju na vas da “puknete « i kupite njihov proizvod.
Svaki tjedan, oni moraju opravdati trendova u prodaji, te razviti nove strategije kako biste došli u iskušenje sve češće.

Kako je i badem uspio postati hrana-smeće

Uzmimo za primjer badem, zdrava hrana bez premca- u svom originalnom obliku.
Izdrobiti 25-50 g badema, očistiti od ljuske i pojesti, čini dio zdravog načina života. To vam donosi vitamine B skupine (osobito vitamina B1, B6 i B9),
magnezij (naročito dobro asimilirajuč), kalij, fosfor, željezo, cink, bakar, proteine (2 do 3 g po porciji ) i vlakna. Osim toga, bademi su bogati jednostruko nezasićenim masnim kiselinama (68% masnoća) i višestruko nezasićenim, što pridonosi zdravlju srca i arterija,boljem radu mozga kao i mnogim drugim dobrim učincima na organizam.
No, naši marketinški kraljevi su shvatili da, lagano prženi, bademi bolje pucketaju pod zubima. Tada su vidjeli da dobro posoljeni izazivaju više lučenja sline.
Ali to nije bilo dovoljno pa su dodali malo okusa dima što je naše bademe učinilo apsolutno neodoljivim aperitiv grickalicama.
Problem je u tome što prženi, soljeni, dimljeni bademi nemaju više istu prehrambenu kvalitetu. Da bi se zadržala sol na bademima, bilo je potrebno dodati kikiriki ulje (bademovo ulje je preskupo). Međutim, termičkom obradom se unište vrijedne višestruko nezasićene masne kiseline, a mnogi vitamini se gube.
No, to će povećati prodaju. Što je tržište “razvijenije” u smislu pokrivenosti modernim super i hipermarketima, i što su ljudi zbog načina života više orijentirani kupovati gotovu hranu, to će prije posezati za procesuiranim prehrambenim proizvodom koji će ih lakše privući atraktivnom ambalažom i garantirati primaljivi okus proizvoda.
Pored toga takav proizvod će se nalaziti na istaknutijem mjestu na policama jer će marketinško-prodajna strategija učiniti svoj maksimum za postizanje najbolje prodajne pozicije, a multinacionalna kompanija koja stoji iza naših gurmanskih, procesuiranih proizvoda će svojom pregovaračkom težinom u odnosu na proizvođače i na trgovačke lance, učiniti svoj proizvod također cijenovno vrlo atraktivnim: Zato neka vas ne začudi ako tako obrađene, aromatizirane i lijepo zapakirane bademe pronađete po nižoj cijeni nego prirodne. Stotine proizvoda su prošli kroz iste promjene, tako da je pitanje je li slogan "jesti malo od svega" prihvatljiv u današnjim uvjetima potrošačkog društva.
No, zato vam predlažemo tri korisne gerilske metode za izaći živ iz supermarketa.

Prehrana “dugine boje na tanjuru”

ILi drugim riječima: "Ako je bijelo, ne jesti."
Bijelo brašno,stolni šećer, bijeli kruh, bijela tjestenina, instant pire krumpir, većinu namirnice bez jasnih boja treba izbjegavati.
Općenito, bljedilo namirnica odaje nedostatak esencijalnih hranjivih tvari i to zovemo "prazne kalorije".
Vaš cilj treba biti da podržite svoje tijelo s dovoljno:
• vitamina;
• minerala (u dobrim omjerima);
• antioksidansa, posebno polifenola.
Ove hranjive tvari nalaze se prvenstveno u svježim i šarenim proizvodima. Polifenoli su spojevi koji daju boju i voću i povrću,
što im omogućuje da se odupru vanjskoj agresiji, s obzirom da nemaju priliku da se presele kad je sunce prejako.
Ali i vaše ih tijelo treba za borbu protiv slobodnih radikala koji oštećuju vaše stanice i čine da starite, a vašem tijelu ih jedino možete osigurati ako jedete šareno voće i povrće.
Dakle, ljubičasta boja patlidžana i grožđa, crvena paprika i rajčica, zeleni špinat, kupus i blitva, narančasta mrkva i bundeva itd, izvrsni su pokazatelji prisutnosti polifenola.
Što više vaš tanjur izgleda kao duga na nebu, više ćete učiniti za vaše zdravlje, naravno, ako se radi o neprerađenim proizvodima;
prehrana “dugine boje na tanjuru” ne funkcinira ako su boje na vašem tanjuru od šarenih bombona!

Glikemijski indeks

Zaboravite priču iz školskih klupa o sporim i brzim šećerima. Naime, bijeli kruh, bijela tjestenina i krumpiri se, među ostalim, smatraju sporim šećerima.
Ali oni, pogotovo ako se konzumiraju kao visoko rafinirani ili instant proizvod, mogu povisiti razinu šećera u krvi jednako ili više nego čisti šećer !!!
Isto vrijedi i za žitne i energetske pločice, kolače, pizze, pahuljice za doručak (npr kukuruzne pahuljice, uključujući i one bez dodanog šećera) jer podižu glukozu (šećer u krvi),
jednako brzo kao stolni šećer. Takve namirnice uzrokuju porast inzulina, hormona koji nastaje u gušterači i koji pretvara krvni šećer u masno tkivo.
Slijedeći korak moguća je hipoglikemija, što će reći da je vaša razina šećera u krvi, nakon što se naglo podigla , pala prenisko zbog viška inzulina,
a to je vrlo neugodno i opasno stanje jer mozak ostaje bez hrane.
Pojesti 1 žitnu pločicu jednako je kao pojesti 3 kocke šećera. 1 kroasan: 4 kocke šećera. Zdjela pahuljica: 6 komada šećera. Komad pizze: 6 komada šećera!
Prema tome, vrlo je važno dati prednost namirnicama niskog glikemijskog indeksa, odnosno namirnicama koje neće previše povisiti razinu šećera u krvi.
Namirnice niskog glikemijskog indeksa ne uzrokuju glikemijski napad u našoj krvi i tako smanjujui rizik od debljanja, daju duži osjećaj sitosti, a također nećete pasti u hipoglikemiju nakon što ih jedete.
Ako vas intuicija zavarava, bolje je konzuktirati tabelu s glikemijskim indeksom namirnica. Možete pronaći pouzdanu i besplatnu tabelu na stranci http://www.montignac.com/

Iskoristite pojeftinjenja

Sezonskim proizvodima znatno pada cijena na vrhuncu proizvodnje: npr tikvicama u srpnju i kolovozu, rajčicama u kolovozu-rujnu, grožđu u rujnu.
Slično tome, cijena ribe može varirati u skladu sa sezonom. Uživajte u prednostima sezonskih proizvoda ; ne samo da ćete bolje proći cjenovno, nego je i nutritivna kvaliteta hrane bolja u sezoni prirodnog sazrijevanja.
Izbjegavajte kupovati voće i povrće izvan sezone: ne samo da će cijena biti viša, nego ćete kupovati proizvode vjerojatno uzgojene u plastenicima i manje kvalitete ili ćete kupovati proizvode sa suprotnom sezonalnošću uvezene iz južne hemisfere.
Međutim, izvan sezone, kupujte svoje omiljeno smrznuto voće i povrće: oni su po pravilu pakirani na vrhuncu proizvodnje, što je omogućilo proizvođaču da postigne najnižu nabavnu cijene, pa nije čudno da su cijene ponekad niže nego na odjelu svježe hrane. Osim toga, zamrznuti proizvod ima istu hranjivu vrijednost kao svjež proizvod, a ponekad je čak i bolja: Smrznuto voće i povrće često su bogatiji vitaminima od onih svježe kupljenih jer su zamrznuti odmah nakon branja, dok svježe prolazi transport, skladištenje te odstoji određeno vrijeme na prodajnim policama pri čemu se gube vitamini.
Međutim Upozorenje: Zamrzavanjem se ne zaustavlja proces promjena na mastima (užeglost u ovom slučaju).
Što je proizvod masniji, to mu je kraći vijek trajanja u smrznutom stanju.



Sretna vam i kvalitetna kupovina !

(C) 2019 Lada Šnajder. Sva prava pridržana